September 2016

Professionalisering en de scholing van leraren

Op maandag 30 september 2013 organiseert  de gemeente Almere samen met de stichting Nationale OnderwijsWeek  een landelijk onderwijssymposium over de professionalisering en scholing van leraren. Met dit landelijk symposium wordt de Nationale OnderwijsWeek 2013 geopend en wordt aandacht besteed aan de vragen rond de vereiste en verlangde professionalisering van leraren.

Aan welke eisen moeten leraren voldoen, hoe staat het met de Wet BIO, welke bekwaamheidseisen zijn aan de orde, hoe verhoudt een persoonlijk ontwikkelingsplan zich met de eisen van school en bestuur? Deze vragen en andere staan op dit onderwijssymposium in het centrum van de aandacht. Vanuit Finland is onderwijsdeskundige Sahlberg aanwezig, één van de architekten van het zo geroemde Finse onderwijsmodel.

Het symposium vindt plaats in het Van der Valkhotel in Almere en begint om 10.30 uur. Aan een boeiend workshopprogramma wordt hard gewerkt. Het lijkt een landelijk congres te worden aan de kop van het nieuwe schooljaar dat beleidsverantwoordelijken in onderwijsland niet mogen missen.