Vragen of aanmeldingen? Mail naar Studium Generale , studiumgenerale@sea.leidenuniv.nl
Wat maakt een reclame onweerstaanbaar? Hoe overtuigen campagnes ons om bepaalde keuzes te maken? Waarom laten we ons verleiden door reclames?
Vanuit de psychologie weten we dat mensen niet altijd rationeel beslissen. Reclames spelen hier slim op in: door emoties op te roepen, informatie zorgvuldig te framen en in te spelen op onze sociale behoeften zoals erbij willen horen, controle willen houden of niets willen missen. Maar het gaat verder. Hoe beïnvloedt de geloofwaardigheid van een boodschap of de aantrekkelijkheid van de afzender ons gedrag? En kan reclamepsychologie worden ingezet om niet alleen te verleiden tot consumptie maar ook gedragsverandering te stimuleren, voor een gezonder en duurzamer leven?
Dit is de tweede avond in de reeks ‘Hoe worden we verleid?’ De avonden zijn los van elkaar te volgen.
Hier meld je je aan.
Samen er dwars doorheen, dat is de kracht van Leiden.
En blijf op de hoogte van Winnaars, evenementen, onderwijsnieuws.
Inschrijven