Op woensdag 5 oktober vond in oud-Onderwijsstad Amersfoort de bekendmaking plaats van de Nationale Onderwijstalenten 2022. 33 inzendingen, 39 genomineerden, een 5-koppige vakjury en ouders, vrienden en andere geinteresseerden woonden vol verwachting de bijeenkomst bij. Zullen we je niet in spanning houden? 

Wij feliciteren… Leslie Bordewijk en Almer Hietkamp! Zij zijn de Nationale Onderwijstalenten van 2022!    

Leslie Bordewijk (Haagse Hogeschool, pabo) is Nationaal Onderwijstalent in het primair onderwijs. De jury zei over Leslies onderzoek: ‘Leslie heeft aan de hand van theoretisch onderzoek een interactief werkblad ontworpen op de iPad. Alles heeft zij zelf bedacht en vormgegeven. (…) Deze kandidaat laat zien dat je eigenlijk niet vroeg genoeg kunt beginnen met onderzoekend en ontwerpend leren. (…) De combinatie van iPad en handelen in de werkelijkheid is goed gekozen, en weerspiegelt ook hoe ICT ondersteunend moet zijn (en niet vervangend of overnemend). 

Almer Hietkamp (Hogeschool Windesheim in Zwolle) kreeg ook lovende kritieken voor zijn onderzoek en is Onderwijstalent voor het vo: "Almer Hietkamp werkt in het praktijkonderwijs. Voor zijn tweedegraads studie Docent & Kennismanager Dienstverlening & Producten heeft hij een viertal lessenreeksen ontwikkeld opdat leerlingen een beter beeld krijgen van wat ze in de toekomst kunnen gaan doen. (…) In het materiaal dat hij ontwikkelde, is duidelijk te zien dat Almer steeds heel dicht bij de doelgroep blijft. Het educatief materiaal, dat hij deelt via Lesson Up, ziet er aantrekkelijk uit, heeft een handleiding voor docenten en is gemakkelijk te delen met en in te zetten op andere praktijkscholen."

Dank aan alle andere genomineerden voor hun creativiteit, inspiratie, en hun prachtige bijdrage aan een geslaagde editie van de Nationale Onderwijstalenten!
 

 

 

Blijf op de hoogte

Winnaars, evenementen, onderwijsnieuws als je niets wilt missen, meld je je hier eenvoudig aan voor de nieuwsbrief.